kolmapäev, 7. veebruar 2007

tervitused pakasemaalt

Tervitused pakasemaalt!

Mnjah, meil siin Soomes on talv. Külmaposid näitavad oma võimeid igal võimalikul moel. Rõduuksel olevast kraadiklaasis sillerdab julm tõde,- 19°. Prrr. Ja ma meeldin külmapoistele, sest nad püüavad mu tähelepanu võita näpistades mu katmata põski ja ninaotsa, ka kinnastesse peidetud näpud saavad nad kätte. Tänu soojale pusale (Marile ülisuur aitääh), sulejopele, kahele paarile pükstele, ise kootud villastele sokkidele ja soojadele saabastele ei pääse õnneks need krutskeid täis poisid kaugemale. Aga ilus on ka. Täna päike kiirgas kõrgelt ja mõnusalt, aga linnaga tutvumise otsustasime Sikuga ikkagi mõnele pisut soojemale päevale jätta.

Olen nüüd kaks päeva koolis käinud. Vahva on! Meie õpetaja on nii hakkaja ja küsib meie arvamust, annab meile valikuvõimalusi ja kõikvõimalikke näpunäiteid. Tunnid on soome keeles ja nii üllatav kui see ka poleks, saan ma suures osas räägitust aru. Loomulikult meeldib soomlastele rääkida kõnekeelt ja slängi, nagu eestlastelegi ja see teeb minu elu pisut raskemaks, aga ma annan endast parima.

Tänases tunnis tutvusime oma õpetaja tudengitega. STADIAS (minu kooli nimi) on igal kursusel nn kursusejuhendaja, mis minu meelest õigustab end totaalselt. Sul on alati kelle poole pöörduda ja üks üksus ei saa süüd teise kaela ajada ning vastupidi. Kõik toimib, sujub! Tudengid on siin muidugi enamuses teisel ringil, ehk siis varem juba omandanud mingi hariduse, töötanud oma erialal aastaid ja nüüd õpivad uut eriala. Kõik nad tahavad õppida, ei ole siia tulnud vaid paberi pärast! Nad teevad õpetajatega koos teaduslikke töid, kuuluvad uurimisrühmadesse, pühendavad end koolile...

Hmm, aga nüüd pean pajatama pisut põhjamaa inimeste suhtumisest talve. Helsingis on piisavalt inimesi, kes end ikka õue minnes korralikul sisse mässivad, nagu minaJ Aga teist äärmust vaadates, hakkam ma juba vaid mõttest oma leoparditeki all lõdisema. Neil on sall, aga sellel puudub soojendav ja kaela kattev funktsioon, nad ei tõmba pähe mütsi, ka mitte kapuutsi, neile meeldib käia ringi tulipunaste kõrvadega. Nad ei kanna saapaid, sest „siin pole ju nii külm ja lund ka mitte” (täpsustuseks olgu mainitud, et külma on -19° ja lund rohkme kui küll). Ja jopehõlmad, kui nad seda kannavad, on ristseliti avali. Võib-olla on nad tõesti nii karastatud, aga mina eelistaks talvel ikka ilmale vastavaid riideid!!!

Päikesekiiri!!!
Kadri

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Mnjaa tean omast käestki mis tunne on kõva pakasega seista väljas. Kas villaseid sokke on piisavalt või pean sulle veel kuduma 1 paari :D?